Valentijnstaart 2020 voor kringloopwinkel Vide in Loosdrecht

De D66 Wijdemeren Valentijnstaart 2020 is voor kringloopwinkel Vide in Loosdrecht. Was Vide ook al Woonwinkel van het jaar 2019/2020, nu krijgen zij ook déze pluim op de hoed. De grote inzet van Fiona Beije, George en vrijwilligers Frida, Paulien en Kasper verdient onze warme waardering.

Niet iedereen weet dat ruim 60% van de ingebrachte spullen de winkel niet haalt. De overgebleven kleding gaat naar Stichting Hulpkaravaan voor de vluchtelingen die in Griekenland in erbarmelijke omstandigheden leven, en – minder bekend – naar Tasmanië. Ook bedienen zij diverse goede doelen in Nederland. Zo komen spullen terecht bij de Weggeefwinkel voor minima in Wijdemeren, komen de boeken ten goede aan de KNGF geleidehonden; CD’s en DVD’s etc aan de bewoners van Sherpa en dekens aan de dierenasiels.

Dat Vide op deze manier de duurzaamheid en circulaire economie ondersteunt waardeert D66 Wijdemeren ook enorm. Veel spullen zijn nog prachtig en verdienen een tweede ronde, in de winkel of bij het Repaircafé. Weggooien is zonde. En daarbij is Vide een ontmoetingsplek voor mensen, gezellig met een kop koffie aan de lange tafel.

Graag zouden zij een grotere locatie willen voor een circulair warenhuis naar Zweeds concept. Dat steunen we van harte.

Kortom, veel redenen om kringloopwinkel Vide in het zonnetje te zetten, de taart en taartjes zijn zeer wel verdien

Gepubliceerd op 15-02-2020 - Laatst gewijzigd op 15-02-2020